1. Дуже прошу роз’яснити мені , як звичайній людині, які документи необхідно додавати до заяви на отримання будівельної адреси.

 До заяви, яка складається  в довільній формі додаються:

•  завірена в установленому порядку (нотаріально) копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку чи право користування земельною ділянкою (наприклад: договір оренди, акт на право власності);

•  для фізичної особи - копія паспорта (1, 2 сторінки та сторінка з відміткою про реєстрацію);

•  для юридичної особи та фізичної особи - підприємця - копія виписки з Єдиного державного реєстру  підприємств та організацій України;

•  затверджена в установленому порядку проектна документація об'єкта будівництва.

 

2.  Який шлях проходить заява на отримання будівельної адреси і скільки днів триває процедура?

Для того, щоб почати процедуру отримання будівельної адреси особа повинна подати особисто (або через уповноважену особу) звернення до адміністративного органу в установленому порядку.

Дії Департаменту містобудування та архітектури:

-  Реєстрація заяви та передача її на розгляд до відповідального спеціаліста адміністративного органу для опрацювання;

-  Відповідальний спеціаліст протягом 2 робочих днів направляє запит до комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна (далі — БТІ);

БТІ протягом 5 робочих днів надає погодження щодо присвоєння  будівельної адреси або відмовляє у погодженні із зазначенням підстав;

Адміністративний орган протягом 3 робочих днів з моменту отримання інформації з БТІ опрацьовує надані матеріали та, враховуючи проектні рішення, наявну ситуацію з оточуючими об'єктами містобудування, приймає рішення щодо присвоєння будівельної адреси об'єкту нерухомого майна та заносить її до єдиного реєстру адрес.


3.  Я не можу зрозуміти, які саме документи необхідні для подання заяви на отримання будівельного паспорту?

Для отримання будівельного паспорту забудовник звертається до Департаменту містобудування та архітектури (ДМА) із письмовою заявою, до якої додаються:

•  засвідчена в установленому порядку (нотаріально) копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою (наприклад: договір оренди, акт на право власності);

•  засвідчена в установленому порядку (нотаріально засвідчена) згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову зазначеної земельної ділянки;

•  ескіз намірів забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, фасади, максимальні відмітки висотності, відстані до сусідніх земельних ділянок). Замовник має право зробити ескіз самостійно, або звернутись до сертифікованого проектувальника;

•  проект будівництва (за наявності), який замовляється у сертифікованого проектувальника;

На підставі поданих документів ДМА готує вимоги до забудови земельної ділянки. Згідно цих вимог, забудовник, зазвичай, повинен до основного пакету документів додати:  

•  технічні умови (визначені у вимогах про забудову земельної ділянки), отримуються замовником самостійно;

•  схему забудови земельної ділянки, де вказується:

o площа земельної ділянки згідно з документами на землекористування (га);

o місце розташування запланованих об’єктів будівництва;

o червоні лінії;

o лінії регулювання забудови;

o під’їзди до будівель і споруд;

o місця підключення до інженерних мереж;

o межі земельної ділянки виконані Київземом з підписом та печаттю. 

 

4.  Як довго треба чекати на отримання будівельного паспорту?

По-перше, особа подає особисто (або через уповноважену особу) звернення до адміністративного органу в установленому порядку.

Далі заява реєструється та передається на розгляд до відповідального спеціаліста адміністративного органу для опрацювання.

Структурні підрозділи ДМА протягом десяти робочих днів розглядають подані документи та приймають рішення про надання будівельного паспорту забудови земельної ділянки або про відмову у його видачі. 

5. Які документи треба подавати на отримання містобудівних умов і обмежень?

До заяви на отримання містобудівних умов і обмежень, яка складається  в довільній формі, додаються:

•  засвідчена в установленому порядку (нотаріально завірена) копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою;

•  ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі). Це може бути копія карти міста Києва, чи зображення з Google Map з відміченою ділянкою; 

•  викопіювання з топографо-геодезичного плану М1:2000. Щоб виготовити цей документ можна звернутись, наприклад, до комунальної організації «Київгенплан»;

•  кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності);

•  черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру). Цей витяг можна отримати у Київземі;

•  фотофіксація земельної ділянки (з оточенням);

•  містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками (ТЕП) запланованого об'єкта будівництва – розрахунок щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умови ув’язки архітектурно-планувального та об’ємно-просторового рішення, системи обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів, ТЕП запланованого об’єкта будівництва або реконструкції ( ТЕП до та після реконструкції). 

 

6.  Що відбувається з заявою на отримання містобудівних умов і обмежень після реєстрації?

 Структурні підрозділи Департаменту містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів розглядають подані документи та приймають рішення про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки або про відмову у їх видачі.

 

7. Які документи необхідні для подачі заяви на присвоєння поштової адреси об’єкту нерухомого майна?

 До заяви на отримання поштової адреси (яка складається  в довільній формі) додаються:

• завірена в установленому порядку (нотаріально завірена) копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку чи право користування земельною ділянкою (для новозбудованих об’єктів нерухомого майна та об’єктів щодо яких відсутня та реєстрація права власності);

•  для фізичної особи – копія паспорта (1, 2 сторінки та сторінка з відміткою про реєстрацію);

•  для юридичної особи та фізичної особи - підприємця - копія виписки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

•  копія правовстановлювального документа на об'єкт нерухомого майна або сертифікат відповідності (для новозбудованих об'єктів);

•  копія довідки Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва (для новозбудованих об'єктів);

•  копія технічного паспорта об'єкта нерухомого майна (виготовляється комунальним підприємством «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна»).

 

8.  Як довго розглядається заява на отримання поштової адреси?

 Спочатку треба зареєструвати заяву, потім її передають на розгляд до відповідального спеціаліста для опрацювання;

Відповідальний спеціаліст протягом 2 робочих днів направляє запит до комунального підприємства Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна (далі — БТІ) та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головного управління земельних ресурсів);

БТІ та Головне управління земельних ресурсів протягом 5 робочих днів надають погодження присвоєння поштової адреси або відмовляють у погодженні із зазначенням підстав;

У разі погодження присвоєння поштової адреси БТІ та Головним управлінням земельних ресурсів адміністративний орган протягом 5 робочих днів з моменту отримання листів приймає рішення щодо присвоєння поштової адреси об’єкту нерухомого майна та заносить поштову адресу до єдиного реєстру адрес.

Отже розгляд заяви повинен займати 10 робочих днів.

 

9.  По якому телефону можна дізнатись стан розгляду заяви чи іншц інформацію, що стосується поданої заяви?

 Щоб дізнатись про стан розгляду заяви, можна подзвонити у канцелярію за тел.: 235-10-25. Телефон працює пн.-вт. з 9-00 до 13-00 і з 14-00 до 18-00. У пт. з 9-00 до 13-00 і з 14-00 до 17-00. Сб-нд – вихідні.

 

10.  Коли Департамент містобудування і архітектури приймає заяви на реєстрацію? 

Реєстрація письмової кореспонденції (у т.ч. звернень, заявок тощо) здійснюється з понеділка по четвер включно з 10:00 до 13:00 у порядку електронної черги.

У п'ятницю відділ документального забезпечення та контролю реєстрацію письмової кореспонденції НЕ ЗДІЙСНЮЄ.

 

11.Чи можна попасти на прийом до головного архітектора – Целовальника С. А., як це зробити?

 Щоб попасти на прийом до головного архітектора м. Києва треба записатись на прийом по телефону 235-10-25 у понеділок з 9-00 до 10-00. Прийом відбувається щоп’ятниці. 

 12. Я сертифікований архітектор, по своїй роботі стикаюся з ситуацією, що в квартирі багатоквартирного будинку портібно зробити капітальний ремонт або реконструкцію коштами власника. Який на сьогодні є офіційний спосіб вирішення цього питання? Куди слід звертатися, які документи подавати, якими регламентами керуватися для можливих змін у плануванні? Які організації мають погоджувати проект, яким чином повідомляти про початок будівельних робіт ДАБІ? Як ввести в екслуатацію готовий об"єкт - кватриру?


Відповідно до ч.2  ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. 

Згідно ч.2 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний  контроль  здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. 

Додатково інформуємо, що відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 №439/2011, Держархбудінспекція України відповідно до покладених на неї завдань, здійснює в межах своїх повноважень державний контроль за дотриманням  юридичними і фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, у визначених законодавством випадках видає дозволи на виконання будівельних робіт, відмовляє у видачі таких дозволів, анулює дозволи на виконання будівельних робіт, перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення, приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти, видає відповідні сертифікати.

Крім того повідомляємо, що відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна  документація на будівництво об'єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх  посадовими  особами,  юридичними  особами,  утвореними  такими органами.

Враховуючи викладене, для вирішення Вашого питання та надання чіткої відповіді, пропонуємо звернутись до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві (м. Київ, бульв. Лесі Українки, 26). 

Посилання в мережі Інтернет http://dabi.uss.gov.ua/insp.php?reg=01kyiv та http://idabk.kiev.ua/

 
Адреса Департаменту містобудування та архітектури:
01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32
Телефони Call-центру: (044) 1551 (зі стаціонарного),
205-73-37 (з мобільного)